4022111402 |
Aprenentatge competencial: programacions i metodologies (2) |
2019-2020 |
Assessorament. Secundària en general |
|
|
|
2/10/2019 - 13/5/2020 (20 hores) de 16:00h a 18:00h |
|
INS Les Aimerigues |
|
c. Icària, 80 (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida PUC |
|
|
Descripció i Metodologia: |
-Aquest curs pretén treballar les fases y els components per a dissenyar situacions d'aprenentatge competencial.
-En aquest sentit, es treballaran específicament les característiques i els criteris per un ensenyament per competències fent especial èmfasi en els esquemes d’una actuació competent.
- Es treballarà també com recollir en una programació d'aula tots aquest elements
-Reflexió i la presa d’acords necessària per avançar en la confecció d’una línia metodològica de centre.
|
| |
Objectius |
- Aplicar les característiques i els criteris que defineixen accions competents, mitjançant l’anàlisi i la valoració d'exemples pràctics
Analitzar seqüències d'activitats, amb la finalitat de ressaltar la importància de la contextualització dels aprenentatges.
- Identificar les fases d'un esquema d'actuació competent, mitjançant l'anàlisi de l’ensenyament de les competències, amb la finalitat de dissenyar situacions d'ensenyament i aprenentatge en què s'hagin de mobilitzar diferents continguts.
- Seleccionar les metodologies amb enfocament globalitzador més adequades per a l'ensenyament de competències, tot tenint en compte la multiplicitat d'aspectes que entren en joc..
- Aquesta selecció es fa a partir de l'aplicació de criteris generals per a la presa de decisions metodològiques i de les variables que configuren la pràctica educativa, ambdós exemplificats en diferents propostes didàctiques.
- Aplicar noves estratègies didàctiques, mitjançant la introducció progressiva d'activitats més complexes.
- Com recollir en una programació d'aula tots aquest elements
- Consensuar aspectes a consolidar en el centre en relació a la metodologia.
|
| |
Continguts |
- Les competències s'aprenen o es desenvolupen?
- Les característiques i els criteris per a l'ensenyament de les competències.
- El procés de desenvolupament d'un esquema d'actuació competent.
- Activitats i tasques.
- Els criteris generals per a la presa de decisions metodològiques.
- Les variables que configuren la pràctica educativa.
- Treball per competències en la pràctica docent: passos per a la seva inclusió progressiva.
- Una mirada a la metodologia i adaptació de l’itinerari a les necessitats del centre.
- Disseny, experimentació i avaluació d’alguns dels criteris seleccionats.
- Avaluació i presa d’acords de centre.
-Elaboració de programacions competencials
|
| |
Formador/a |
Casares Romeva, Teresa; Jiménez Jiménez, Montserrat
|
| |
Avaluació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
Resposta del formulari d'avaluació final
|
| |
Persones destinatàries |
ACTIVITAT RESTRINGIDA
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
02/10/2019 |
1600 |
1800 |
Sessió 2 |
dimecres |
06/11/2019 |
- |
- |
Sessió 3 |
dimecres |
05/02/2020 |
- |
- |
Sessió 4 |
dimecres |
04/03/2020 |
- |
- |
Sessió 5 |
dimecres |
13/05/2020 |
- |
- |
|
| |