Més informació [ Detall d'activitat

 
4022111402   Aprenentatge competencial: programacions i metodologies (2)
2019-2020   Assessorament. Secundària en general
  
   2/10/2019 - 13/5/2020 (20 hores) de 16:00h a 18:00h
   INS Les Aimerigues
   c. Icària, 80 (Terrassa) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental II
  
  
  
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida PUC
  
Descripció i   Metodologia:   -Aquest curs pretén treballar les fases y els components per a dissenyar situacions d'aprenentatge competencial.
-En aquest sentit, es treballaran específicament les característiques i els criteris per un ensenyament per competències fent especial èmfasi en els esquemes d’una actuació competent.
- Es treballarà també com recollir en una programació d'aula tots aquest elements
-Reflexió i la presa d’acords necessària per avançar en la confecció d’una línia metodològica de centre.
  
Objectius   - Aplicar les característiques i els criteris que defineixen accions competents, mitjançant l’anàlisi i la valoració d'exemples pràctics
Analitzar seqüències d'activitats, amb la finalitat de ressaltar la importància de la contextualització dels aprenentatges.
- Identificar les fases d'un esquema d'actuació competent, mitjançant l'anàlisi de l’ensenyament de les competències, amb la finalitat de dissenyar situacions d'ensenyament i aprenentatge en què s'hagin de mobilitzar diferents continguts.
- Seleccionar les metodologies amb enfocament globalitzador més adequades per a l'ensenyament de competències, tot tenint en compte la multiplicitat d'aspectes que entren en joc..
- Aquesta selecció es fa a partir de l'aplicació de criteris generals per a la presa de decisions metodològiques i de les variables que configuren la pràctica educativa, ambdós exemplificats en diferents propostes didàctiques.
- Aplicar noves estratègies didàctiques, mitjançant la introducció progressiva d'activitats més complexes.
- Com recollir en una programació d'aula tots aquest elements
- Consensuar aspectes a consolidar en el centre en relació a la metodologia.
  
Continguts   - Les competències s'aprenen o es desenvolupen?
- Les característiques i els criteris per a l'ensenyament de les competències.
- El procés de desenvolupament d'un esquema d'actuació competent.
- Activitats i tasques.
- Els criteris generals per a la presa de decisions metodològiques.
- Les variables que configuren la pràctica educativa.
- Treball per competències en la pràctica docent: passos per a la seva inclusió progressiva.
- Una mirada a la metodologia i adaptació de l’itinerari a les necessitats del centre.
- Disseny, experimentació i avaluació d’alguns dels criteris seleccionats.
- Avaluació i presa d’acords de centre.
-Elaboració de programacions competencials
  
Formador/a   Casares Romeva, Teresa; Jiménez Jiménez, Montserrat
  
Avaluació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
Resposta del formulari d'avaluació final
  
Persones  destinatàries   ACTIVITAT RESTRINGIDA
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   02/10/2019   1600   1800 
 Sessió 2   dimecres   06/11/2019   -   - 
 Sessió 3   dimecres   05/02/2020   -   - 
 Sessió 4   dimecres   04/03/2020   -   - 
 Sessió 5   dimecres   13/05/2020   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent